اعداد می شوتند
تاريخ : سه شنبه 26 فروردين 1393برچسب:, | 8:47 | نویسنده : mohammadreza
  • پول بده آنالیز بگیر

پیش از این، هر تیمی می‌خواست بازی‌هایش آنالیز بشود، باید به شركت‌های مربوطه 90 هزار یورو برای نرم‌افزارو سخت‌افزار و 3هزار یورو برای هر مسابقه پرداخت می‌كرد؛ رقمی که بعد از زیاد شدن شرکت‌های تولیدکننده خدمات بسیار پایین آمده. در‌حال‌حاضر شرکت‌ها دوربین‌هایشان را اجاره می‌دهند و اطلاعات را آنالیزشده به صورت دی‌وی‌دی تحویل می‌دهند. تیمی از مهندسان دانشگاه شریف هم تلاش کرده این اطلاعات را از لیگ برتر و بازی‌های تیم ملی به دست بیاورد. البته عدم تفاهم مالی بین فدراسیون و دانشجویان ظاهرا پروژه را معلق کرده. در آلمان سازمان لیگ فوتبال اطلاعات، آمار و ارقام آنالیز تیم‌ها را به‌طور رایگان در اختیارشان خواهد گذاشت؛ اما اگر تیمی بخواهد بسیار تخصصی‌تر با این اطلاعات كار كند باید از متخصصان امپایر دعوت به همكاری كند.

  • 10 سال سابقه

در لیگ برتر انگلیس، موج آنالیز و استفاده از داده‌ها از 10 سال پیش شروع شد. تیم‌هایی مثل آرسنال، منچستریونایتد و چلسی هر کدام چهار متخصص را به خدمت می‌گیرند تا داده‌ها و اطلاعات مربوط به تمرین، مسابقه و داده‌های مربوط به حریف را فراهم ‌کنند. بعد از انگلیسی‌ها تیم‌های مشهور اسپانیایی و بعد از آن هم چند باشگاه آلمانی به این كار روی‌آوردند. بایر لوركوزن ابتدا و بعد از آن بورسیادورتموند، بایرن مونیخ و‌هامبورگ و ماینس سیستم آنالیزور را در دستور كار خود قرار دادند. این تیم‌ها با شركت «مستركوچ » کار می‌کردند. حالا چند سال است که کل بوندسلیگا توسط شرکت «امپایر» ساپورت می‌شوند.

  • مشتریان آنالیز

به غیر از تیم‌ها و مربیان و بازیکنان، رسانه‌ها خریداران این اطلاعات هستند. در آینده خبرنگاران بسیار دقیق‌تر می‌توانند از عملكرد یک تیم و بازیکن انتقاد كنند و آن را به چالش بكشند. آنها می‌توانند به بازیکنان تازه‌وارد تیم‌ها با كمك اطلاعات ارزشمندی كه تا امروز فقط در اختیار بازیکن و سرمربی بود حمله كنند؛ به همین خاطر درشروع کار آنالیز در آلمان اختلاف نظر شدیدی بین باشگاه‌ها و مسؤولان سازمان لیگ وجود داشت؛ زیرا باشگاه‌ها معتقدند همه آمار تیم را نباید در اختیار رسانه‌ها قرار داد و تنها بخش‌هایی از آن را باید رسانه‌ای كرد. شركت امپایر جدیدا برای هواداران بوندسلیگا یک اپلیکشن درباره تیم‌ها و بازیکنان درست كند؛ همان كاری را كه شركت انگلیسی «آپتا» برای لیگ قهرمانان انجام می‌دهد.
شركت‌هایی چون آپتا، مستركوچ و امپایر رقبای اصلی در این ساختار هستند. آنها در این مدت رقیب‌های زیادی پیدا کرده‌اند.

  • مزیت‌های سیستم آنالیز

مربیان بزرگی چون ژوزه مورینیو، الكس فرگوسن و آرسن ونگر خوب می‌دانند که این اطلاعات بسیار بااهمیت و باارزش است. دانستن این اطلاعات این امكان را به مربیان می‌دهد كه با آگاهی از وضعیت فیزیکی بازیکنانشان، استراتژی خود را تغییر دهند. اینكه چه بازیکنی دچار تحلیل قوا شده، كدام بازیکن همچنان با انرژی به كارش ادامه می‌دهد یا اینكه علائم مصدومیت بر كدام بازیکن نمایان شده برای یک مربی بسیار حائزاهمیت است. او می‌تواند با دستیارانش و حتی بازیکنان درباره این اطلاعات مشورت كند. بعضی تصورات رایج مربیان را هم می‌توان با کمک این گونه داده‌ها رد کرد. مثل اینکه مربیان اغلب می‌گویند رو به عقب یا در عرض پاس ندهید. در‌حالی‌که هر کس بازی بارسلونا و آرسنال را مطالعه كرده باشد متوجه می‌شود كه هر دو تیم تا چه اندازه با استفاده از پاس‌های عرضی و پاس‌های رو به عقب به موفقیت رسیده‌اند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: